dekoráció · Gyurma · Krácsony

Díszek szódabikarbónával

Sok kedvelt oldalam van, ahol rengeteg kézzel készített holmival kapcsolatos leírásokat, ötleteket találok. Inspirálják az embert, hogy ő maga is fogjon hozzá, hiszen annyira egyszerű…-nek tűnik 😀
Az egyik ilyen oldalon/blogon találtam ezeket a díszeket Szódabikarbónából hófehér, csillogó karácsonyi díszek -címen. Rögtön láttam magam előtt a lelkesen gyurmázó gyerkőcömet. 4,5 évesem ugyanis igen lelkesen emlegeti, hogy vegyünk/csináljunk gyurmát, mert ő azzal szeretne játszani. Voltak erre vonatkozóan korábban próbálkozások, inkább kevesebb sikerrel, többek közt a só-liszt gyurma is ide tartozik. A vége az lett, hogy 1 biztos meg akarta enni; tönkre ment, így ki kellett dobni; illetve a szőnyeg különböző pontjaiból próbáltam kivakarni, mert felügyelet mellett a konyhában játszottak vele, de valahogy került máshová is. Igazi kis bűvészek.
No, gondoltam magamban, ezt azért megpróbálhatjuk, tényleg egyszerűnek tűnik, majd keveset csinálunk, és legalább leülünk együtt kicsit.
El érkezett advent első vasárnapja. Természetesen mamánál a két nagyom, így délelőtt beledobáltam a hozzávalókat egy lábasba, 3 perc alatt kész volt. Miután kihűlt, szintén csak pár perc, folpackba csomagoltam és betettem a hűtőbe. Este mikor hazaértek neki is láttunk, előszedtem a mézeskalács kiszúró formákat. 4,5 évesem lelkesen nyújtott, gyúrogatott, formázgatott. A többit meg nem érdekelte 😀
A maradék tésztából golyócskát formáztunk. Szoba hőmérsékleten szépen másnapra meg is száradt. Tapasztalat: lehet kicsit vastagabbra kellett volna hagyni, mert meghajlott száradás közben, 1 meg is van repedve.

Így készült első közös kézműves karácsonyi díszünk 😀
Részletes leírás az arányokról ezen a linken: Szódabikarbónából hófehér, csillogó karácsonyi díszek

chris (1 of 2)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

