dekoráció · Horgolás · Terítő

Horgolt terítő

Mindig nézegettem azokat a gyönyörűséges horgolt terítőket. Annyira szépek, jól esik a szemnek rájuk nézni. Viszont nem olyan a ház kialakítása, hogy én bárhová is tehetnék ilyen szépséget. Az asztalokról kivétel nélkül lerángatják a gyerekek, a szekrények fentebbi polcai pedig zsúfolásig vannak pakolva nem gyerek kezébe való holmikkal.
Na nem baj, talán pár év múlva… Csak nem bírtam addig várni, muszáj volt bele fognom egybe, és úgy néz ki ez is olyan mint a kendők: elkészítesz egyet és nincs megállás… csak kerítsek olyat akinek kell. 😉
Ez az első terítő tehát amit elkészítettem, és rögtön sikerült egy olyat kifognom aminek a mintája mindenféle jelmagyarázat nélkül volt lementve. Egy közösségi oldalon megosztott hatalmas mennyiségű terítőminták közül volt lementve a majd egyszer elkészítem mappába, szóval a forrás már nincs is meg….
Itt jön az internet csodálatos világa, és azok a kötős-horgolós csoportok ahol a tagok iszonyatosan kedvesek, és hatalmas lelkesedéssel segítettek nekem megfejteni  ama rejtélyeket  amik az elkészítés közben felmerültek. Ezeket itt össze is foglalom legjobb tudásom szerint.
Íme az eredeti tétel ami arra vitt, hogy neki kezdjek az elkészítésének:A
És íme a rajz:
B

Mindjárt az elején nehézség akadt, ugyanis a láncszemeket kis pöttyel jelöli, akkor mi lehet a kis kör a 6. sorban…
Később fény derült a rejtélyre ez jelenti a kis pikót, ami 3 láncszemből áll, az utolsó sornál szereplő nagyobb oválisok a nagy pikót jelölik, ami 5 láncszemből áll. Én ugyan a 6. sornál nem készítettem el a pikókat, helyettük csak 1 láncszemet hagytam két kispálca között.

Következő ami felmerült kérdésként a 18. sorban a kettős kereszt, ami az egyszerre befejezett pálcák keresztezését jelenti. A keresztezéshez a következő segédanyagot találtam:

keresztezés

És így néz ki amit én készítettem:

Innentől a rajz számomra már érthető volt, bizonyos részek szép megvalósításában ugyan kételkedtem, de végül mégis sikerült. Kisebb szünetet tartanom kellett, ugyanis elfogyott a fonalam, így 8 napomba telt elkészíteni.

Pupets eldorado 8012 fonalat használtam hozzá, és 1,25-ös tűvel készült. 54 cm az átmérője, és 70 g lett az első, de nem utolsó horgolt terítőmnek

És íme még néhány kép:

 

 

Horgolt terítő” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

