Édesség · Étel · Kalács · Receptek

Vajas croissant

Ezt a receptet még párom találtam, de nem tegnap.

A történet a következő (ha jól emlékezem):  Melóba gyakrabban viszegetett enni, és többnyire házi készítésű mindenféle ételt, többek között péksüteményt is. Egyik munkatársának nagy kedvenc volt a boltban kapható változat, és persze szóba is került, hogy frissen sütött biztos finomabb. Addig ment a szóváltás, míg egyik műszak után (legtöbbször ez éjszakást jelent), nagy lelkesedéssel nekilátott életem szerelme receptet keresgélni, következő nap pedig már a sütéssel folytatta.
Én nem tartom magam nagy szakácsnak, anyukám sokkal többet és finomabbat süt-főz, szereti is csinálni őket így kicsit lustábban álltam/állok a témához. Ebben az esetben is csak pislogtam. A gyerkőcök persze nagyon díjazták, igen nagy sikere lett. Persze a munkatárs is meglepődött, és megörült a meglepetésnek.
Következő alkalommal már én próbálkoztam meg az elkészítéssel. Csak házi, a gyerekek is szerették, reggelin legalább nem kell gondolkodni. Azóta is készítem amint össze szedtem magam hozzá 🙂

Nem mondanám, hogy gyorsan összedobom kategóriába tartozik, de annál finomabb.
Ennél a receptnél is találkoztunk azzal a megoldással, hogy kenyérsütőgépbe tegyük a hozzávalókat, és a megfelelő program kiválasztásával a dagasztás-kelesztés lényegesen kényelmesebb… Én már azt sem tudom, a mi kenyérsütőnk hol van, illetve működik-e egyáltalán. Kézzel dagasztok, ennyi mozgás kell, és nem árt a gyakorlás.

Íme a recept, ami alapján készült a sütemény, továbbra is a Receptabc oldalán Vajas croissant néven.

Hozzávalók :

A tésztához:

·         350 g liszt

·         75 g tejföl

·         100 ml tej

·         0.5 mokkáskanál só

·         2 evőkanál cukor

·         1 db tojás

·         25 g friss élesztő

A rétegezéshez:

·         50 g olvasztott vaj

A kenéshez:

·         1 db tojás

Elkészítés:

1.Atészta hozzávalóit beletesszük a kenyér-sütőgépbe, a következő sorrendet betartva:
Alulra kerül a joghurt, tej, tojás, só. Erre öntjük a lisztet, majd a cukor, élesztő következik. Tészta dagasztás-kelesztés programon elindítjuk a gépet. Ez a folyamat kb 120 percet vesz igénybe.

2.Amikor a tészta megkelt, gyúrólapra borítjuk és nyolc egyenlő részre osztjuk. ( kb 8 dkg-os darabok lesznek )

3.Pár perc pihentetés után egyenként kb 15 cm átmérőjű kör alakú lappokká nyújtjuk a cipókat. Nem baj, ha nem szabályos, szépen lehet formára igazítani őket. Minden egyes lapot olvasztott vajjal kenünk meg. Amikor egymásra pakoljuk a 8 réteget érdemes 1-2 órára hűtőbe tenni, hogy a vaj megdermedjen, mert úgy könnyebb formázni.

4.Aztán az egészet egy óriási körré nyújtjuk 1 ujjnyi vastagra, és felvágjuk 8 egyenlő cikkre.

5.Acikkeket egyenként még kicsit nyújtjuk, majd feltekerjük. A tepsit vajjal kikenjük, beletesszük a feltekert croissant, tojással lekenjük.

6.Előmelegített sütőben, 180°C fokon szép pirosra sütjük.

Az elkövetett változtatások:
Az élesztőt egy tálkába morzsolom, teszek rá egy kávéskanál cukrot, és annyi tejet öntök rá, hogy ellepje.
A többi hozzávalót kimérem a tálba, és amikor felfutott az élesztő bedagasztom kézzel, és 1 órát kelesztem. Innentől az eredeti recept szerint készítem.

A mostani elkészítésnél kimaradt, hogy egyenként még a cikkeket elnyújtom. Illetve tölteléket tettem bele barack lekvárt és szederlekvárt. Mind a kettő saját főzés, utóbbi annyira, hogy a kertben termett a szeder. Nem lett annyira szép, de legalább finom.

IMG_2228

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

