dekoráció · Gyerekeknek · Varrott

Jutalom fa

Már régebben felmerült mint ötlet. Egyik munkatársam használt hasonlót, náluk hisztifaként működött a történet. Felteszünk levelet, leveszünk levelet, és a gyerek örül, milyen szépen alakul a fa, akkor elértük a célunkat.
Őszinte leszek, nem egyszerű 3 fiúval, főleg, hogy az egész családból összeszedtek minden makacsságot. Csak azért se…

Kaptam tanácsot, hogy valamilyen jutalomrendszerrel próbáljam meg ösztönözni őket a jó viselkedésre. Volt aki a szobatisztaságra szoktatásnál mesélt tapasztalatot.
Egyre jobban kezdett megérni a gondolat, hogy csak kéne csinálni jutalom fát. Na de hogyan is… Miből legyen a fa és miből a levél, és hogyan csináljam meg, hogy a leveleket fel tenni és levenni is lehessen.

Egyszer jött az ötlet, legyen filc. Szép filc alap, rajta szép barna filcből felvarrva a fa, esetleg m-re kapható vatelint teszek alá szépen kiemelkedik majd, lesz kis térbeli hatása. Esetleg a leveleket is megcsinálhatnám vatelinnel, milyen jól nézne ki. Kipróbáltam, hogy a tépőzár milyen jól tapad a filcre, így megoldódott a fel és le kérdés is. Az elmélet kész, indulhat az anyagbeszerzés…
Na itt jöttek a meglepetések, ugyanis nem igazán volt kedvem több üzletet végigszaladgálni, hogy vásárolgassak, egy helyre mentem. Jött a kopp: nincs barna filc, de zöld sincs, és vatelin is elfogyott, csak később lesz… pf már tegnap meg kellett volna csinálni az egészet, nem akartam tovább várni

Éééés itt jött az improvizáció. Ha nincs alapanyag az elképzeléshez, akkor új elképzelés jön. Lássuk mi van: van vastagabb filc, jó lesz alapnak, valamivel felrajzolom a fát… ha már felrajzoltam, végül is hímezni tanultam… de mit használjak ami szépen látszik… na a gyerek megint szétszedte a maradék kötő fonalakat… végül is vastag tűvel, kötőfonallal felvarrom a fát, meg körbe a szélét, mégis kap egy keretet, lehet még jobban is jártam mint a filccel 🙂
Volt a vastagabb filcből szép élénk zöld, nem is mutat rosszul, akkor ebből a levél, és vékony filcből csak kéket és sárgát tudtam venni, amiből megcsináltam a virágokat.

Papó ismét ellátott minket fa anyaggal, felragasztotta a filc alapot lecekre, amiket apa szépen felrakott a falra, a nagyfiú által kiválasztott helyre, és már akcióban is.

A gyerekeknek eddig bejött. Azt beszéltük, hogy ha teljes a lombja a fának kaphatnak egy kisebb játékot. Aztán nullázunk és kezdjük újra.

Vélemény, hozzászólás?

