Édesség · Étel · Receptek

Amerikai csokis süti

Délután mosogatás közben megjelenik legelső szülöttem: “Anya! Csinálsz sütit??? Olyan csokisat.” Hát hoooogyneee. Épp azon gondolkodtam milyen sütit kellene sütni…
Na, ha már ilyen szépen kért, végül is nem tart sokáig megcsinálni. És maradt még a mikulás csomagokból csokimikulás… Mézet is tegnap hoztam, természetesen háztól.
Mosogatás befejeztem (addig csak 3-szor kérdezte meg, hogy kész vagyok-e már…), és elkezdtem össze szedni a hozzávalókat. Természetesen első szülöttem részt akart venni benne, és miért is ne gyúrkászolhatna kicsit 😉

Recept röviden a Amerikai csokis süti néven, a linken.

Recept hosszan, itt:

Hozzávalók:

cookie (1 of 7)40 dkg lisz

25 dkg kristálycukor

13 dkg Ráma

3 tojás

3 kanál méz (5-6 dkg)

1 és 1/2 teáskanál sütőpor

1 csomag vaníliás cukor

10-20 dkg csokoládé (ki mennyire szereti csokisan)

só ízlés szerint

Elkészítés:

cookie (2 of 7)A csokit pici darabokra aprítottuk, közösen… persze apadt kicsit a mennyiség. A hozzávalókat összekevertük egy tálban…. már amennyire elfért a kezünk… legközelebb nagyobb tálat veszek elő…

Ez nem az én kezem… 😀

cookie (3 of 7)

Sütőpapírral bélelt tepsibe szaggatom két kanálsegítségével: az egyikkel tésztát veszek, a másikkal rátolom a sütőpapírra.

180°C-ra előmelegített sütőben kb15-20 perc alatt megsül. Amikor már szép aranybarna az alja ki lehet venni. Melegen még puha, amint kihűl kicsit keményebb lesz… már ha hajlandó a nép megvárni míg kihűl. Kénytelenek voltak, különben megégetik a szájukat… csak azt nem értem miért kell hozzá visítani, a fújás sokkal halkabb…

cookie (6 of 7)

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

