dekoráció · Húsvéti · Horgolás

Húsvéti horgolt tojás

Igen lelkesen álltam hozzá. Lelkesedésem azonban alább hagyott amikor láttam, hogy a meglévő mintáimnak csak a fele van meg… Sebaj, majd tükrözöm… A befejezés és a keményítés terén is adódtak gondok, de amibe nem halunk bele attól erősebbek leszünk. Tanultam a hibákból, legközelebb másképp sikerülnek majd.

De kezdjük az elején.

Adott a fonal: puppets eldorado – 7046 (ezt használtam a szívekhez is). A fonal címkéjén jelölt tűméretekből pedig a 1,5-öst választottam.

Adott két minta is.

Íme amivel először próbálkoztam:

A második leírásból csak egy készült:

Keményítésnél két lehetőséget használtam: vízüveg és ruha keményítő.

A formákat illetően is rengeteg tippet kaptam. Van aki készen vett műanyag, vagy hungarocel tojást használ, ráhorgolja és benne is hagyja, agy nem keményít. Volt aki ugyan ezt kifújt, megtisztított tojással készíti.

Ha mégis keményítünk itt is több lehetőség adott. Lehet egyben meghorgolni, és lufival, vízibombával kifeszíteni, el kell igazgatni szépen a horgolást mielőtt keményítőbe mártom. Olyan is volt aki folpackkal bevont tojásra horgol, keményít majd kitöri a közepéből a tojást. És persze lehet két felet készíteni, amit keményítés után illesztünk össze. Keményítésre is több lehetőség van: vízüveg, ruha keményítő, cukros illetve sós szirup.

Tervezem, hogy sorra veszem a lehetőségeket, és elkészítem… de nem az idén 🙂

A végeredmény magáért beszél. Nálam a ruha keményítő nyert, szép maradt a fonal színe.

Száradás közben:

easter (2 of 20) Készen: easter (15 of 20)

A vízüveges nem is itta át rendesen, és nem tudtam szépen letisztogatni. Az angyalkáknál jobban bevált…

easter (14 of 20)

Adódott még egy problémám. A kész tojásokba lufit tettem, felfújtam és úgy mártottam a keményítőbe, majd miután megszáradt a lufit kiszúrtam, és kiszedtem. Viszont így lett egy nagy lyuk a tetején 😦

Jött az ötlet anyukámtól, horgoljak valamit a tetejére. Na jó, de mit? Tavasz jön, virágot, vagy pillangót? Inkább pillangót.

A minta Raverlyről letölthető pdf formátumban: Butterfly, szövegesen és rajzosan is szerepel a dokumentumban. Illetve van egy videó, aminek a linkje szintén innen származik, így elég részletes leírás szerepel az elkészítéséhez. 1,25-ös tűt és hímzőfonalat használtam hozzá

Korábban már megvettem szalagot, hogy majd szépen rákötöm körben a tojásra, de az úgy már sok. Így kapott a pillangó alulra egy kis szalagot, felülre pedig egy gyöngyöt. Szépen tűvel és cérnával össze varrtam, majd rávarrtam a tojásokra.

Így készültek az én első tojásaim. Készült összesen 6 db. Ebből egy annyira durván száradt, hogy használhatatlan lett, így kuka. Maradt 5. Az ember azt gondolná, milyen pofon egyszerű elkészíteni őket… pedig nem. 🙂

Előre is kellemes húsvéti ünnepeket!

easter (8 of 20)

 

 

Vélemény, hozzászólás?

