Kötött · Sapka · Sálak

Cable – csavart mintás nyakmelegítő és sapka

Pár éve, mikor kötésre adtam a fejem kis sállal, meg a fiúknak egyszerű mellénykével kezdtem. Az, hogy megtanulok horgolni csak terv volt… gyerekből is csak kettő volt.

Amikor először szültem egy igen kedves szobatársunk volt a kórházban. Időnként még a mai napig beszélgetünk. Amikor megtudta, hogy barátkozom a kötéssel ajánlott nekem oldalt, csoportot – ahová meg is hívott. Ennek köszönhetően rengeteg kedves emberrel ismerkedhettem meg, és rengeteg segítséget is kaptam.

Ezekben az időkben találkoztam ezzel a csavart mintás szettel, és el is határoztam egyszer el fogom készíteni. A célszemély is megvolt. A technikai tudás és a fonalválasztás hibázott még.

Telt az idő, és szépen alakult mind a kettő. Na jó, nem mondom, hogy profi kötő lettem, de meg volt a bátorságom, hogy belevágjak.

A minta ingyenesen letölthető pdf formátumban innen. A leírás egyértelmű, tartalmaz szöveges, és rajzos leírást is. Szintén megtalálható külön-külön a Raverly-n Cabled Hat és Cabled Tube Scarf néven.

Először a sapkának láttam neki. A felhasznált fonal Himalaya Everyday New Tweed 75107.

yarn (4 of 12)

 

 

 

 

 

A sapkát 3,5-es zoknikőtőtűvel készítettem. 5 minta ismétléssel, és a 2-es fogyasztással. Kedves barátnémnak igen gyönyörű és dús haja van, úgy gondoltam kell ennyi, hogy elférjen benne.

Végeredményben: pic (24 of 31)64 g fonalból kész lett. 22 cm magas, és 18 cm széles így leterítve. Az időt meg nem mondom, mert közben más is készült, és a gyerkőcök is betegek voltak. Másoknál láttam, hogy 3 nap alatt meg lett. Igazából a minta is könnyen követhető.

 

 

 

 

 

 

 

 

A sál az már egy kicsit izgalmasabb történet. Úgy gondoltam, a saját dolgom könnyítendő nagyobb tűt választottam hozzá. 4,5-es körkötőtűre esett a választás. Miután készítettem próbából egy csavarást, végül 10 minta ismétlés mellett maradtam. Dupla kámzsás körsál. 🙂

Végeredményben 178g lett, 100 cm az átmérő és 26 cm a magassága.

Nagyon szerettem csinálni, a fonal finom puha, szép a színe és a fénye. A végeredmény kényelmes, és meleg… legalább is nekem.

Vélemény, hozzászólás?

