Étel · Leves · Receptek

Tárkonyos csirkeragu leves

Egyik éven a szomszéd csengetett hozzánk, nincs-e véletlenül egy kis tárkonyom. Pislogtam rá hatalmas szemekkel, mondjuk az, hogy én nem tudok róla nem jelenti, hogy nincs. Ketten használjuk főzésre a konyhát akár lehet is… Volt, adtam.
Visszajött levessel gazdagítva. Iszonyatosan finom volt, és meg voltam veszve, hogy én akarok még ilyet… Jelzem épp babát vártam 😀
No de került is recept, a szomszédból is meg egy szórólapos receptfüzetből is. Utóbbit készítettem el, és azóta is készítem. Igaz egyenlőre a gyerekek közül csak a legkisebb volt hajlandó enni belőle, a két nagy fintorogva tolta odébb a tányért, és inkább csak palacsintát kértek, este meg májkrémes kenyeret…

Anyának és apának, sőt az én anyukáméknál is nyert az étek így készül is. Rendszerint nem a szimpla adag, aminek a receptjét itt olvashatjátok. Ma is 40 dkg hús helyett, majd 1 kg ment bele. A további mennyiségek is hozzávetőlegesen lettek megnövelve, szemre ész nélkül. Amíg az eredmény finom szerintem nincs gond. Igaz egy ragulevest miért rontana el, ha több zöldséget, vagy húst rakok bele…

Azért leírom itt is a receptet kisebb kiegészítésekkel:

Hozzávalók 4 személyre:

40 dkg csirkemellfilé   / szóval ez az ami most is 1 kg volt

3 db húsleveskocka  / ezt csak simán dupláztam, de tervezem, hogy készítek egyszer házi keveréket kiváltandó a boltit, mert tudjuk mennyi olyan dolog lehet benne, ami nem épp egészségünk megőrzését szolgálja

1 db sárgarépa (nagy)  / ebből most 3 mentpic (1 of 14).jpg

1 db fehérrépa (nagy)  / ebből csak 2

1/4 db zellergumó (kisebb)  / nagyon kicsi volt, beleraktam az egészet 😀

15 dkg gomba / egy nettó 300 g-os üveges került

1 db vöröshagyma   / na az 1, de akkora mint a gyerek feje 😀

10 dkg zöldborsó (fagyasztott) / mivel kg-s kiszerelést hozott apa, így kimértem olyan 28 dkg körül.

2 db babérlevél  / 4-5, és egyébként egy igen értékes gyógynövény mind légzőszervi, ízületi téren fejt ki jótékony hatásokat

1 púpozott kiskanál szárított tárkony  / ebből is ment legalább 3… imádom az illatát is, és emellett vesetisztító, epehajtó és étvágyfokozó

1 evőkanál margarin  /ezt csak dupláztam

2 dl tejszín / ez ment 1/5 l

1-2 evőkanál citromlé és/vagy citromszeletek / minden esetben csak egy teáskanálnyit lökök belé

só,bors ízlés szerint

Az eredeti írt még egy kiskanál mézet is, amit kihagytam, mert ugye nem mindegy mit mikor teszek bele, és ez a drága semmit nem írt…

Elkészítésnél már követtem a leírtakat. A gombát is, hiába üveges, akkor tettem bele, levestől amikor eredetileg írta.

Egy lábosban forrósítsuk fel a margarint és adjuk hozzá a kockára vágott gyökérzöldségeket és az apróra vágott hagymár. Pirítsuk 1-2 percig, hogy minnél zamatosabbbak és édesebbek legyenek, majd adjuk hozzá a cikkekre vágott gombát. Pirítsuk, pároljuk addig, míg a levét elfőtte.

pic (4 of 14).jpgKözben vágjuk vékony csíkokra a csirkehúst, s csak akkor adjuk hozzá, ha már a zöldségek leve lepárolgott, mert sokkal hamarabb elkészül, mint a zöldségek. Pirítsuk fehéredésig, majd adjuk hozzá a tárkonyt és a babérleveleket.

pic (7 of 14).jpg

 

 

Öntsük föl kb. 1,5 liter forró vízzel, hozzuk forrásba és adjuk hozzá a leveskockákat. Főzzük majdnem készre, ekkor adjuk hozzá a zöldborsót és pár percig forraljuk tovább.

Egy mélyebb edénybe merjünk ki egy merőkanállal a levesből és keverjük ki a tejszínnel, majd öntsük vissza  a levesbe. A végén ízesítsük sóval, borssal, ha szükséges. Egy kevés citromlével vagy citromszeletek hozzáadásával tegyük még rafináltabbá, hogy a zöldségek édessége még jobban érvényesüljön.

pic (13 of 14).jpg

Vélemény, hozzászólás?

