Étel · Köretes · Receptek

Pita

A mi kamaszkorunkban lett jobban elterjedt a városban, hogy mindenféle nemzetiségű konyhák jelentek meg… vagy csak én jártam többet a városban és ezért tűnt így nem tudom, de sokféle ételt kipróbáltunk. Persze nagy sláger a pizza és hamburger.
Aztán egyszer elhívtak egy hétvégére Hajdúszoboszlóra, és ott meg lettem vendégelve gyros-al, amit pitába töltöttek. Akkor ettem életemben először ilyet. Nyilván az idő megszépíti az emlékeket, de azóta sem ettem olyat.
Ahogy dolgozni kezdtem, rákaptunk a rendelősre is, ott sült krumplis variáció hódított.

Párommal már eleve úgy kerültünk össze, hogy tizenévesként már pizzákat sütött. Összekerülésünk után is kerültek újabb és újabb receptek, mert szeretünk spórolni. Így került a hambis recept is, és persze gyros-os fűszerezéssel a csirkemell, zöldség és sült krumpli körettel. Így jött az ötlet, hogy miért is ne próbálhatnánk meg a pitával, mert hát az annyira nagyon finom volt.
Ebben az esetben kivételesen én kutakodtam, és végül erre az oldalra akadtam. Igaz kicsit igazítottam rajta, de sehogy nem lett zsebes. Ennek ellenére, az íze szuper, és bátran ajánlom bármilyen húsétel mellé. Párom lassan a pörköltöt is ezzel eszi 🙂

Kicsit átírva természetesen megtaláljátok a Receptabc oldalán is.

Hozzávalók:
  • 1/2 kg liszt- nem érdemes egyszerre ettől többel készíteni, inkább csináljuk meg többszörre, ha többet szeretnénk, mert túlkel a tészta
  • 3 dl meleg víz
  • 2 teáskanál só
  • 1 evőkanál méz
  • 3 dkg élesztő
  • 2 evőkanál olaj (utóbb olíva olajat használtam)
Elkészítés:pic (1 of 21).jpg
  • Először az élesztőt és a mézet keverjük össze. Alapos keverést igényel, legyen egyöntetű a massza. Kicsit szét lehet nyomkodni az edény oldalán a nagyobb darabokat. Igen híg lesz a végén.
  • Ha ezzel megvagyunk, fokozatosan adagoljuk hozzá a lisztet, vizet, sót, olajat és szép simára, csomómentesre keverjük el, gyúrjunk belőle közepes állagú tésztát. A meg gyúrt tésztából formázzunk gombócokat, melyekből pitaformákat nyújtunk. Az ideális, ha kb. fél cm vastagok lesznek.

    Az elkészült formákat sütőpapírral bélelt tepsiben takarjuk le és hagyjuk pihenni 20-30 percet. A pihent tésztát tapasztalatom szerint nem érdemes már mozgatni, bár ha semmiképp nem szeretnénk zsebesre, akkor nem muszáj, rögtön a tepsibe rakni. Ekkor elkezdhetjük a sütőt előmelegíteni 200 fokra.

  • A “pihent” tésztákat a sütőbe rakjuk és oldalanként 2-3-4 (sütő függő) sütjük, de vigyázzunk, mert könnyen kiszáradhat. Látni fogjuk, hogy a pita szépen “felfújódik”, belseje üregessé válik, azaz megkapjuk a szokásos pita formát.
  • A kész piták egyik csücskét levágjuk és ízlés szerint megtölthetjük hússal, zöldségekkel, öntetekkel. Vagy ugyan ezt megtehetjük, ha hozzá esszük, felcsíkozzuk.
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

