Gyerekeknek · Horgolás · Ruha

Kislány Ruha

Amióta elkezdtem horgolni nézelődök a minták között. Szebbnél szebb holmikat talál az ember, bámulatos milyen ügyesek tudnak lenni a tervezők.
Bánatomra nagyobb százalékban vannak a kislány ruhák a fiús holmikkal szemben. Bánatomra, mert 3 fiam van. Így csak sóvárogva nézegettem őket.
Aztán egyik nap kaptam egy felkérést, hogy az illető szeretne egy kislány ruhát ajándékba adni. Kaptam is a lehetőségen, és rengeteget mazsolázgattam a minták között… majd a fonalak között. Mígnem meg is találta egymást a minta és a fonal is. Esetünkben a fonal HiMALAYA Mercan Batik 59502, a mintát pedig a képen látjátok.

A mérettel már egy kicsit nagyobb volt a fejvakarás. Nekem a két kisebb gyerkőcöm közé esik kb. a történet. A kisebbik fiam 80-86-os között, a középsőm pedig 98, a ruhának pedig 86-92-es méretre kellett készülnie úgy, hogy a tulajhoz nem mérhettem mivel meglepi. Így próbáltam mind a két fiúra, egyikre picit nagy, másikra picit kicsi akkor helyben vagyunk. Papírból vágtam szabásmintát a felső részhez, gondolván, ha az eltaláltam, a szoknyája már egyszerűbb lesz. Az elképzelés jó volt, még is 3-szor bontottam vissza, mire sikerült eltalálnom a megfelelő méretet.

Kezdő szemszámom ehhez a fonalhoz, és 3-as horgolótűhöz kerekek 100 szem volt, ezt szépen elosztottam: az eleje-háta kapott 28-at, a válla két oldalt 22-t, és indulhatott a mandula. Összesen 11 sort horgoltam egyráhajtásos pálcákból, a végén pedig egy sor kispálcával összefogtam, és elkezdtem a szoknyát. A végeredményben az eleje-háta 10-10 cm, a válla 8-8 cm (összesen) a nyakkivágásnál, a vállnál kívülről pedig 14 cm-t mértem.

A szoknya kicsit csalóka, ugyanis lényegesen nagyobbat bővül mint a képen látható mintadarab, de hát ez a neten összekapart mintákkal előfordul. Szóval a szoknya nagyot bővült. Az ábrán jelölt részt ismételtem, amíg elértem a kívánt hosszt. Nem csináltam neki szegő sort, szerintem a minta és a fonal sem kívánta. Elől, középen a nyakától a szoknya aljáig 43 cm a teljes hossz. A szoknya alja pedig olyan 224 cm lett.

Emlékszem kislánykoromban szerettem az ilyen szoknyákat. Olyan pörgősnek mondtuk, mindenki olyat akart, és csak pörögtünk benne, mert szépen szállt körülöttünk. Remélem a kis tulaj is hasonló gondolkodással lesz, és tetszeni fog neki.

A teljes fonalfogyasztásom 33 dkg lett, vagyis ebből a fonalból éppen megbontottam a negyediket.
Díszítésnek kapott egy csík szalagot, és 5 db gombot. Nem raktam bele a két csíkkal mint a képen, a színátmenetes fonal miatt, soknak gondoltam. Utólagos családi szavazat alapján pedig az eleje  lett a háta. Még jó, hogy teljesen egyforma. Azt mondták, sokkal csinosabb így. Végül is egyforma a méret, akár úgy is jó.

És akkor néhány kép a kész darabról. Remélem kézbesítés után kapok majd vissza néhányat a kis tulajdonossal is. A vállfán jól néz ki, remélem felvéve is. A szoknya közeli képén pedig a legélethűbb a színe a fonalnak, amit nem gondoltam volna, hogy ennyire nehéz lesz lefotózni, hogy az legyen.

Vélemény, hozzászólás?

