Horgolás · Táskák · Varrott

Minion táska

Van egy Drágám, aki minden szülinapra alkot valami szépet a tortáinkra… és mellékesen Minion rajongó. Amikor pedig megláttam ezt: Minion Purse, egyértelmű lett mit is fog kapni születésnapjára.
Úgy gondoltam, az ötletet elcsenem, viszont más alapokra helyezem. Tehát adott volt egy áthajtós válltáska, aminek az alja kék, teteje sárga, van rajta szem és száj. Így már csak a megfelelő horgolás mintát és fonalat kellett megtalálnom.
Fonalam a Himalaya Home Cotton lett, színek kék: 122-18-1 gombóc, sárga: 122-20-2 gombóc. A szeméhez a maradékból túrtam.
Sajnos a lelkesedésem az essünk neki- csináljuk meg résznél kifulladt, így nem jegyzeteltem a pálcákat, szóval pontos leírást nem fogok tudni adni. Viszont így mindenki saját szája íze szerint alakíthatja a méreteket.
A táska aljával kezdtem. Készítettem egy láncszemsort, amibe egyráhajtásos pálcákat horgoltam. Az utolsó szemek fordulók voltak, ide több pálca készült, és szemben szintén a láncszemsoromba haladtam, végül kúszószemmel visszaöltöttem az első pálcámba. Innentől magasítás és további egyráhajtásos míg el nem éri a táska alja a megfelelő méretet.
Maga a test egy ősrégi könyvből került elő amit pótanyámtól kaptam (csók érte Ritának). Ez pedig: Bános Mária: A kötés-horgolás kézikönyve-1980-ból… idősebb mint én. (Igen sok hasznos infó van a kezdőknek a kötés-horgolás és tuniszi horgolás témakörökben).
Azért lemásolom azt a pár sort amit használtam:
“345. HORGOLT SZÖVETMINTA I.
Kezdés: páros számú láncszemmel.
1. sor: A 2. láncszembe 1 rövidpálca. *A következő 2 láncszemből 1-1 hurkot húzunk fel, utána 1 ráhajtást áthúzunk az első hurkon, majd még 1 ráhajtást a tűn lévő 3 hurkon; végül 1 láncszem. **-tól ismételjük.
2. sor: 2 láncszem magasításnak. Az első hurkot a 2. szem alá öltjük, majd a 2. hurkot a két minta közötti hézagba; az első hurkon áthúzunk 1 ráhajtást, majd 1 újabb ráhajtást a tűn lévő 3 hurkon; végül 1 láncszem. * A sor végén a 2. hurkot a horgolás szélébe öltjük.
A 2. sort ismételjük. 

Mivel a kezdő sorom már meg volt, így egyedül arra kellett ügyelnem, hogy páros számúak legyenek az egyráhajtásos pálcáim, illetve folyamatosan körben haladtam, csak a táska áthajtó részén, és a vállpánton kellett oda-vissza horgolnom.
Az áthajtót folyamatában horgoltam, így nem kellett hozzá varrni. A vállpántot külön készítettem el a kék és sárga színből, amiket végig összeöltöttem, majd utólag varrtam rá a táska két oldalára. A fonal tulajdonságából adódik, hogy a két réteg nem enged, nyúlik, tartása van.
Elkészítettem a szemeket. Horgoltam két körlapot, aminek az utolsó két sorában nem szaporítottam, így térben kiemelkedett kicsit. Ráhímeztem a szembogarát, és rávarrtam a táskára. Ezután felöltöttem egy pár öltéssel a szája vonalát.
A nadrág kantár részébe került 1-1 mágnespatent. Nekem kicsit hosszúra sikerültek, így a hajtásban megbújik a patent rögzítése, de az eredeti mintában is díszít 1-1 gombbal, amit felölthetünk. Esetleg lehet cipzáros is a felső részen, így az áthajló résznek ténylegesen csak díszítő funkciója lesz.
Itt már a bélésnél tartunk ami varrást igényelt. Szépen kiszabtunk téglalapot. Az áthajló rész is kapott a bélés anyagból. Egyrészt azért mert futotta, másrészt így nem látszott a varrásnyom, amivel a szem rögzült.
Ha futja készíthetünk zsebeket is. A varrás részébe nagyon nem fogok belemenni, mert se a szabás, se a varrás nem az én érdemem. Ha saját részre készül, biztosan megpróbálkozom vele, de így mivel nem szerettem volna elrontani az összképet a nagyon gyerekcipőben járó varrótudományommal, gyakorlottabb kezek vették át a munkát. Ez természetesen édesanyámat jelenti. Kisujjból összedobta a bélést szabás-varrással együtt, még belső tépőzáras zsebet is kapott a történet.
A szülinap megvolt, az ünnepelt örült… mindkettő, mert, hogy akkor tartottuk az enyémet is, és természetesen ismét kitett magáért a Drága.

És akkor néhány kósza kép, ami készült menet közben… sajnos telefonnal, és a végén félig fényképezőgéppel.

Na és megmutatom én mit kaptam azon a bizonyos napon. Itt anyukám ismét remekelt, a tortát ő sütötte, és barátném díszített:

Vélemény, hozzászólás?

