Gyerekeknek · Horgolás · Poncsó · Ruhanemű · Sapka

Kislány poncsó sapival

Az egész történet onnan indul, hogy amikor kezdtem kötni, szerettem volna magamnak egy mellényt. Szépen megvettem a fonalat, saját buksiból meg is kötöttem… aztán nem tetszett, lebontottam és itt pihent a hozzá vásárolt fonal, várva, hogy majd egyszer lesz belőle valami.

Aztán tavaly karácsonyra egy kislányt hozott nekem a karácsonyi kismanó had Jázmin személyében. Ő unokatesóm kislánya… akkora mint a legnagyobb fiam, és mi lettünk a keresztszülők.

A történet szerves része a maradékfonal had, és a kötéspróba darabok amik itt hevertek erre-arra a házban. Gyerkőceim igen lelkesen hordozták erre-arra, míg nem egybe gyurmáztam… akarom mondani varrtam őket egy kis pléddé. Nem a legszebb, de játszani jó. Gondoltam csinálok nagyinégyzetet a többi maradék fonalból ami itt kallódik még, és hozzá varrogatom azokat is, majd szépen megnő a történet. 1 részből csináltam is. Nagyon meg is tetszett, színátmenetes fonalból jól mutatott. Fejembe jutott, hogy valahol láttam már nagyinégyzetes poncsót, éppen csinálhatnék egyet a kis hercegnőnek. Na, de ha már poncsó akkor sapi is dukál hozzá, így kerestem egy egyszerű és gyors mintát, amiből röpke pár óra alatt el is készült a sapi is.

Sapka: 

Exif_JPEG_420
Exif_JPEG_420

Az eredeti leírás innen származik Simple Double Crochet Hat –  vagyis Egyszerű Egyráhajtásos pálcás horgolt sapka. Leírom nektek magyarosan, ezt az egy méretet amit elkészítettem, csak azért mert a többihez lusta vagyok. Lehet bogarászni, egy sablont használ csak a szaporításoknál variál, ki lehet következtetni a méretenként az eltéréseket. Ha nagyon nem megy, szívesen segítek… ha már segítség kell be is fogom illeszteni azt a méretet. Most még csak egy lesz.
Ez a méret a 6-10 éves korig csoport.Esetemben a felhasznált fonal Alize Burcum Batik 1984-es színkóddal, és 5-ös horgolótűvel. 3 dkg fonalból készült.
Rövidítések: lsz – láncszem
erp- egy ráhajtásos pálc
1 kör: 3 lsz; 10 erp a tűtől számított harmadik szembe, kúszószemmel kapcsoljuk össze a kört az első pálcához. [10]
2. kör: 2 lsz, 2 erp minden szembe, kúszószemmel kapcsoljuk az első pálcához  [20]
3. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő szembe) 10 x, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [30]
4. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő 2 szembe) 10 x, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [40]
5. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő 3 szembe) 10 x, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [50]
6. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő 4 szembe) 7 x, 1 erp a további szemekbe, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [57]
7. kör: 2 lsz, 1 erp mindegyik szembe, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [57]
8-13. kör: ismételjük a 7-es kört [57]
14. kör: 1 hamispálca amíg körbe érünk, lezárjuk a sapit. (Elhagyhatjuk ha díszítő sort készítünk a végére.) [57]
Nálam készült még egy 15. kör is, mert így ért le szépen a fülére, és plusz egy kispálcás sor szegélyként, így kicsit jobban tartott.

Méret kiegészítések:

Koraszülött:

  1. kör: 3 lsz; 10 erp a tűtől számított harmadik szembe, kúszószemmel kapcsoljuk össze a kört az első pálcához. [10]
  2. kör: 2 lsz, 2 erp minden szembe, kúszószemmel kapcsoljuk az első pálcához  [20]
  3. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő szembe) 10 x, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [30]
  4. kör: 2 lsz, 1 erp mindegyik szembe, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [30]
  5. kör – 8. kör: ismételjük a 4-es kört  [30]
    9. kör:  1 hamispálca amíg körbe érünk, lezárjuk a sapit. [30]

Újszülött:

  1. kör: 3 lsz; 10 erp a tűtől számított harmadik szembe, kúszószemmel kapcsoljuk össze a kört az első pálcához. [10]
  2. kör: 2 lsz, 2 erp minden szembe, kúszószemmel kapcsoljuk az első pálcához  [20]
  3. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő szembe) 10 x, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [30]
  4. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő 2 szembe) 5 x, 1 erp a mardék szemekbe a kör végéig, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [35]
  5. kör: 2 lsz, 1 erp mindegyik szembe, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [35]
  6. kör-9. kör: ismételjük az 5-ös kört  [35]
    10. kör: 1 hamispálca amíg körbe érünk, lezárjuk a sapit. [30]

0-3 hónapos:

  1. kör: 3 lsz; 10 erp a tűtől számított harmadik szembe, kúszószemmel kapcsoljuk össze a kört az első pálcához. [10]
  2. kör: 2 lsz, 2 erp minden szembe, kúszószemmel kapcsoljuk az első pálcához  [20]
  3. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő szembe) 10 x, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [30]
  4. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő 2 szembe) 10 x,  hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [40]
  5. kör: 2 lsz, (2 erp az első szembe, 1 erp a következő 3 szembe) 2 x, 1 erp a mardék szemekbe a kör végéig, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [42]
  6. kör: 2 lsz, 1 erp mindegyik szembe, hamispálcával kapcsoljuk az első pálcához [42]
  7. kör- 11. kör: ismételjük a 6-os kört  [42]
    12. kör: 1 hamispálca amíg körbe érünk, lezárjuk a sapit. (Elhagyhatjuk ha díszítő sort készítünk a végére.) [42]

Poncsó:

Itt egy másik blogot hívok segítségül. Méghozzá CicamamaKuckóját. A nagyikockát ugyanis innen kukucsoltam ki. Nem is írnám le még egyszer, itt megtaláltok mindent. Rajzos és szöveges leírást is.

Esetemben szintén Alize Burcum Batik volt a fonal, a fentebb használt 1984-es és 3905-ös színkóddal, valamint 4-es horgolótűvel. Összesen, rojtokkal együtt 12 dkg fonalat használtam. Az egyik színnel készült el a négyszet. Két sarok közötti távolságnak azt néztem ami a nyakkivágás és a max hossz között van, addig horgoltam körben a négyzetet és ezt kaptam:

Ezután jött a másik szín, és a válla. Addig horgolom, amíg kényelmes lesz a nyakkivágás. Horgolhatjuk mind a két vállát egy négyzetre is, a lényeg, hogy össze kell varrni, horgolni a másik négyzetünkkel.  Nem dekoráltam mással csak rojtokat csomóztam az aljára. Pont jó lett így. Jázmin is nagyon örült neki 😉

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

