Amigurumi · Gyerekeknek · Horgolás

Manó falva

Nagy-nagy maci láz volt az idén. Életem első amigurumija volt a Teddy mackó, és az ismeretségi körömben is nagyon sok embernek tetszett, így rengeteget készítettem el, már számát sem tudom 🙂

Egyik alkalommal a fonalasomat bogarásztam, amikor kezembe akadt egy gombóc Alize Decofur fonal. Gondoltam egy merészet, hogy én ebből milyen tutis macit fogok majd horgolni… Neki is láttam nagy lelkesedéssel a horgolásnak, és kb. 3-4 kör után nyugtáztam, hogy semmit nem láttam a sorokból, szemekből, így nem tudtam követni éppen hol is járok, nem még szaporítani-fogyasztani. Közben messenger-es lelkesítést is kaptam, hogy mekkora király lenne, ha sikerülne. Így gondoltam még egy merészet és összefogtam egy másik fonallal. A történetnek a maci fej minta kb 7-ik sorában lett vége. Későre járt, elfáradtam, és ráadásul a visszája szőrösebb volt mint a színe.
Feladtam.
Arra a döntésre jutottam, hogy bontom az egészet, majd másra használom a szempilla fonalat, addig is vissza teszem a dobozba. De a makacska becsomósodott. Nem tudtam vissza bontani, teljesen beakadt. Szúrósan néztem rá percekig, “na jól van” felsóhajtással, majd lefeküdtem aludni.
Másnap a sima fonallal befejeztem szépen a fejet és a testet. Majd lesz belőle valami felkiáltással álltam neki a dolognak. Menet közben szemet kapott, és még nem készült el mikor tudtam, hogy ebből kis kópé manócska lesz. Persze kifordítottam, mert a ritkuló hajú manók nem cukik. Kapott zöld lábat, és kicsit módosítottam a kéz mintán.

IMG_3649.jpg
Pitypang-manód / Fonal: Himalaya Everyday, és Alize Decofur

 

 

Annyira cukker lett, hogy feltétlenül kellett készítenem egy másikat is. Ééés itt jött a kezdők szerencséjének a vége. Ugyanis kis barna manócskám hajzata már nem lett annyira bozontos, és a fejforma sem lett olyan szép… szerintem. Könyvelhetem, megint tanultam valamit. Gyerkőceimnél sikert aratott, így maradt ő is.

IMG_3653.jpg
Ősz-manó  /  Fonal: Himalaya Perlina, Alize Decofur

 

Ezek után sokat vakaróztam rajta, hogy milyen módon kellene a hajat elkészíteni. Ráhorgolni kispálcákkal – nem tetszett a vége. Egy mintánál olvastam, hogy láncszemeket készít, és vissza ölti a fejbe… ez sem tetszett.
Aztán egyik csopiban belebotlottam egy hihetetlenül drága kis amigurumi angyalkába, akinek pont olyan hajzat díszelgett a fején amilyet én szerettem volna látni a manókon. Kérdésemre az alkotó volt olyan drága, hogy elárulta, suba horgolást alkalmazott… Mit??
Gyorsan utána keresgéltem és találtam videót. Voltunk mamámnál látogatóban, aki régen szintén sokat kézimunkázott, és ő mesélt nekem a dologról. Össze is állt a kép, hiszen rengeteg amigurumi babánál használják a hajhoz ezt, csak nem szempilla fonalat láttam a képeken. A technikát ez a kép tökéletesen szemlélteti: Haj. Fel is készültem, hogy ez bizony pepecselés lesz a javából. 2 nap volt amíg neki-neki veselkedtem, mindig csináltam egy kicsit. Tapasztalatom alapján nem kell minden szemhez, mert akkor nagyon sűrű lesz. Így végre elértem a kívánt hatást.

img_3656
Pitypang-manó / Fonal: Himalaya Everyday, RedHeart, Alize Decofur

Szemeket tekintve biztonsági babaszemeket használtam, de ennek is a lehetőségek szabnak csak határt. Amit én használok azt már horgolás közben rögzíteni kell, így minden esetben ugyan oda esnek. Ez lesz később egy fix pont amihez a többit lehet igazítani.

Innentől kezdve a lehetőségeknek csak a képzelet, és az egyéni ízlés szab határt. Lehet bátran játszani a színekkel.

A test, és a lábak egy az egyben a Teddy mackó mintából lett átemelve. A kezét is innen vettem alapul, bár lehet azon még változtatok.

Egyenlőre a kéz így néz ki:

  • 1) kezdés a fejjel megegyező módon 6 szemmel (6)
  • 2) 2 kp minden szembe (12)
  • 3) 1 kp egymás után 5 szembe, a hatodikba 2 kp (14)
  • 4)  1 kp egymás után 5 szembe, majd fogy (12)
  • megtömjük a kezet, lesz egy kis ovális bogyófélénk, ami a kézfej lesz.
  • 6-10) A láb befejezéséhez hasonlóan összefogjuk, és 1 sor kispálcát horgolunk, majd oda-vissza haladva készítünk egy lapos kart. Ezt a részt varrjuk fel a testre, így szinte csak a kézfej mozog.

Sok sikert, lelkesedést, és kreativitást kívánok a próbálkozásokhoz. Akinek nem jön össze, keressen bátran 😉

img_3851
Szivárvány manó / Fonal: Alize Bella
Reklámok

Manó falva” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

