#CsKM · Ünnep · dekoráció · Festés

Legfrissebb tudományom #CsKM

Rögtön ki is kellene javítani a címet, mert nem ez a legfrissebb. Csak azok között amik lassan össze is érnek a fejemben. 🙂

Egészen Panka oldalán találkoztam egy blogosoknak szóló játékkal. Nincs nagy értékű nyeremény a végén, csak sok-sok szórakozás. Valamint témák. Ugyanis a játék arról szól, hogy minden hónapban közzétesz egy témát amivel kapcsolatban írunk egy bejegyzést melynél szerepel a #cskm. Ez az első téma, és már kíváncsian várom mi lesz a következő. Remélem egyre fejlődöm majd az írásban is 🙂

Igen, elmúlt a karácsony. Így nem ez a legalkalmasabb időszak, hogy karácsonyi díszekről meséljek, de sajnos az elkészítésük óta nem nagyon érkeztem letenni a popsimat, hogy írjak pár sort… És nem bírom ki következő szezonig. 🙂

Tehát legfrissebb tudományom nem más mint néhány kis dísz készítése újrahasznosítással.

Mindenki tudja, hogy a meglepetés csokitojásokban van egy műanyag kapszula, amiben a kis játék található. Nálunk sokszor a műanyag kapszula nagyobb népszerűségnek örvendett mint maga a játék ami benne volt. Nem is nagyon dobáltuk ki őket. 3 gyerkőcre pedig gyűlt szépen. Már külön dobozuk van.
Rossz anyuka vagyok, mert már az járt a fejemben mit is lehetne kezdeni velük. Ugye a végtelenségig nem lehet tárolgatni… arról pedig már ne is beszéljek, amikor kedvet kapnak és az egész házban széthordják … legalább 2 hétig csak azokkal találkozom különböző sarkokban, szegletekben megbújva. Most karácsonyra kaptak lego-t, és mágneses építős játékot, újabban ezeket szedegethetem innen-onnan.

Szóval végül is valami dekoráción törtem kis buksimat. Éppen közeledett a karácsony, gondoltam be lehetne vonni színes papírral, vagy lefesteni. Esetleg felfűzni girland félének. Láttam olyat, hogy egymásba forgatták a végeket szépen körben, és koszorú lett belőle.
A festés mellett döntöttem. Ennek oka az volt, hogy korábban tesóm, és nagyobbik gyerkőcöm már festettek meg pár darabot körömlakkal. Egy tálkába tettek vizet, belecseppentették a lakkot. Kis pálcával összemosták a színt. A tojásokat pedig megmárották a vízben. Mivel a körömlakk csak úszott a víz tetején, szépen ráragadt a tojásokra és olyan szép márványos lett.

Össze is fogtunk tesómmal a kivitelezésben. Kitaláltuk, hogy akrillal adunk neki egy alapszínt. (Itt meg is jegyezném, hogy a kapható alapozó festék elfér alatta, mert nélküle leválhat az akril a felületről.) Indult is a festés családilag. Persze, hogy mind a 3 mogyorónak részt kellett venni a projectben 😀

Első lépésként a tojások alján és tetején egy csavar segítségével lyukat készítettem. A későbbiekben hurkapálcát szúrtunk bele, majd a végén az akasztó befűzésénél is hasznosnak bizonyult.

Egyéb elfoglaltságaim lévén sajnos csak felügyelővé avanzsáltam a későbbiekben. Kicsit most idegen tollakkal ékeskedem.

A festegetésben igen lelkesek voltak a manócskák. Húgom kicsit megigazította az alapszíneket. Száradás után pedig jöhetett a körömlakkos buli.

Lehet érdemes kipróbálni ezt a részt más fajta lakkal. A szag ugyanis annyira betöltötte a házat, utána nem győztem szellőztetni.

A tojásokat szépen megmártogatták, és ilyen jó kis márványos színeket kaptak.

Egy nagy tű segítségével arany csillámos fonalat fűztem bele, amin 1-1 gyöngyszem biztosítja, hogy ne csússzon ki.

Eredetileg fűzért szerettem volna, de így egyenként akasztós lett.

Így végül is egy közös karácsonyi alkotás újabb formáját próbáltuk ki közösen. Mindenki csinálta kicsit.

Egy olyan tervem készült még a tavalyi karácsonyra, hogy minden éven készítünk valamilyen díszt a fiúkkal közösen. Ha már év közben nem jut annyi idő amennyit szeretnénk, legalább ilyenkor szánjuk el magunkat. Remélem következő karácsonyra adtam egy kis ihletet.

Türelemmel, lelkesedéssel és szeretettel készültek. Remélem pár évig feltehetjük a “kis fára” a kézzel készített kis csodáikat 🙂

 

A többi játékosról, játékról itt olvashottok a facen: Egészen Panka

Többiek írták:

Egésezn Panka

Francos tűk

Kézmíves portékák

Egy Hallássérült lány Blogja

Kavicscukor

… derék asszony…

Reklámok

Legfrissebb tudományom #CsKM” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

