Gyerekeknek · Kötött · Sálak

Királykék nyakmelegítő

Mindig szenvedünk a sálakkal. Szerintem ezzel nem vagyunk egyedül. Hogyan tekerjük a gyerek nyaka köré, hogy ne fulladjon meg, de azért takarjon rendesen. Ne nyíljon szét, nehogy megfázzon. Aztán amikor veszi le, mert nagyobb gyerkőc neki lát szorgalmasan. Húzzák, tekerik erre-arra.

Valami megoldás kellett.  Első körben általában a magazint szedem elő. Ha ott nem találok nekem tetsző darabot akkor keresgélek tovább a neten. Szerencsémre most az első kör elég volt. Újságot lapozgatva ugyan is bele akadtam ebbe a darabba, amit már korábban is el akartam készíteni a fiúknak.

Több darabos sorozatról beszélünk, ami egy férfi pulóverrel indít, majd készült férfi és női változatú sapka-sál szett, illetve gyerekeknek sapka, és ez a nyakmelegítő.

Legutóbbi fonalbeszerzésnél gondoskodtam is róla, hogy a 3 szín Himalya Everyday meg legyen. 3-as és 3,5-es tűket használtam. Igaz tartottam tőle, hogy mivel eleve lazán kötök majd nem úgy fog sikerülni, de szerencsémre minden rendben volt. Viszonylag egyszerű, kezdőknek is merem ajánlani. Haladós darabok, így a sikerélmény is hamar következik.

Részemről a sikerélményt hatványozta mikor gyerkőceim a házban nyakmelegítőben játszottak mert annyira megtetszett nekik… Sőt gondolkodom rajta, hogy saját részre is készítek.

A mintában 1 méret található, de egy kis méricskéléssel, számolgatással, ha meg van a kezdő szem szám, könnyedén elkészíthetünk más méretűt is. Ebben persze a fonalválasztás is sokat számít. 🙂

A minta a Gombolyag Magazin – 2015/04. – 5. számában található. Ide kattintva bele kukkanthatsz.

A gyerkőceimen így mutat:

img_3908

Vélemény, hozzászólás?

