Gyerekeknek · Horgolás · Jelmezek · Sapka

Elsa sapi

A történet sok évvel ezelőtti kezdetig nyúlik vissza. Mikor is befejeztem középiskolai tanulmányaimat, és elkezdtem dolgozni. Ekkor ismerkedtem meg egy kedves ismerőssel.
Azóta sok víz lefolyt minden kicsi és nagy folyónkon, mind a ketten anyukák lettünk. Különbség abban rejlik, hogy neki kislánya lett… nekem meg nem 😀
Egy beszélgetésünk alkalmával ajánlottam, hogy szívesen készítenék neki valami kis apróságot, mert egy igazi hercegnő megérdemli. Inspirációnak a fenti két kép érkezett.

Neki is láttam a kutató munkának, amihez kis segítséget kaptam még, egy mintarajz formában:

15749961_1250385715022945_1326920513_n

Mivel a sapis verziót mellett maradtunk, úgy gondoltam egy egyszerűbb, egyráhajtásos pálcás darabot készítek, amire ráhorgolom vagy varrom a koronát.

A sapihoz találtam egy oldalt, ahol szuper leírás található egy alap sapi készítéséhez, egy alap kör horgolásához itt. Továbbá van mérettáblázat életkorokkal, cm-ekkel itt. Ezeket használva a 2-5 éves kategóriának megfelelő méretet készítettem el. A hossza csak akkora lett, hogy éppen a füle fölött ér.
A felhasznált fonal Himalaya Perlina. A sapka felső részét 3,5-es tűvel horgoltam. Passzé résznek kispálcával készült 3 sor, de itt már 4-es tűre váltottam, mert a fiúk panaszkodtam, hogy nagyon szoros (próba babák). A hajfonatot, csak egyszerűen átfőztem a legutolsó sor szemein, és egy hurokkal beakasztottam. Így ha nincs rá szükség egyszerűen le is lehet szedni.

A korona szintén perlina, és 4-es tű. Az utolsó egyráhajtásos pálcáknak a tetejébe horgoltam bele, de ha valakinek nem megy, rá is lehet varrni. Részemről kényelmesebb volt a horgolás. A rajztól eltértem, az inspirációs képhez mérten. Tehát készült 3 sor kispálcával, 1 sor egyráhajtásos pálcával, és még egy sor kispálca. Jöhet a korona íves része, ami úgy nézett ki, hogy minden magasítás nélkül készítettem kétráhajtásos pálcát, amit a tűtől a negyedik szembe szúrtam. Ugyan ebbe a szembe horgoltam még 2 db kétráhajtásos pálcát, 2 db egyráhajtásos pálcát – 3 láncszemet- 2 db egyráhajtásos pálcát – 3 db kétráhajtásos pálcát. Majd egy kúszó szemmel a közepétől a negyedik szembe öltöttem. Inenn még egy kúszó szem a mellette lévő szembe, és jöhet megint a korábban leírt egészen míg körbe nem érünk. Utolsó sorként, pedig kapott a tetejébe kispálcákat végig.

Maga a minta nem túl bonyolult se sapka, se korona részről, úgy gondolom, hogy nyugodtan neki foghatnak a kezdők is. Akár fonat nélkül is.

Az egész darab 10 dkg-n belül van, így színenként 1-1 gombóc fonalból el tud készülni ez a méret.

Ez a darab szépen eljutott a gazdájához aki, információim szerint nagyon örült neki. Viselje sok-sok mosollyal.

Vélemény, hozzászólás?

