#CsKM · Csak mese · Gyerekeknek

Kedvenc kézimunka közösségem #CsKM

Egészen Panka jóvoltából megérkezett az áprilisi téma is. Igazán kedves, főleg, ha nem vagyunk magányos farkasként alkotók, és van egy olyan közösség, akik inspirálnak, és csak a létezésükkel segítenek a legtöbbet kihozni.

Most egy kicsit hazafelé fogok beszélni. Az én kedvenc kézimunka közösségem ugyan is egy olyan csapat, aminek a létrejöttében volt egy incuri-pincuri kis szerepem, így a saját gyermekemnek is tekintem. Nagyon büszke vagyok rá, rájuk, mert csodálatos emberekből áll.

Itt mesélek kicsit a megalakulásról.

Még nyáron találtam meg böngészgetés közben Cicamama kuckóját. (Róla már olvashattatok másik bejegyzésemben is.) Ahogy olvasgattam a blogját, felfedeztem mennyire elkötelezett a korababák felé. Sikerült leveleznünk, és beszélgetések során kiderült, hogy nem is kicsi ez az elkötelezettség. Kapcsolatban áll a Koraszülöttekért Országos Egyesülettel (röviden KORE ), hiszen ő maga is önkéntes. Megtudtam azt is, hogy létezik a Korip, amit a pici babáknak horgolva készítenek. Ezen felül az egyesület számos formában segít még azoknak akik abban a szerencsétlen helyzetben vannak, hogy túlságosan türelmetlen volt a babájuk.

 

Első körben ugyan a gyermekeimnek szerettem volna polipot horgolni, és úgy voltam vele, hogy majd küldök 1-2-t az egyesületnek is, csak, hogy kicsit megnyugodjon a lelkem. Azonban, ahogy beszélgettünk, kiderült, hogy horgolhatnék ám több polipkát is. Majd megszületett a Koripos bejegyzésem. Ez után pedig felgyorsultak az események.

Megkerestek ugyanis a Miskolci Megyei Kórházból. Érkezett a korababás osztályra az egyesülettől  csomag, melyben polipkák is voltak. Ott dolgozó kedves barátunk igen lelkesen írt, hogy ő is szeretne ilyet készíteni, mert mennyire örültek neki, és milyen jó.
Jó-jó, de még az is tisztázás alatt volt, én hogyan fogok tudni segíteni.
Felmerült persze a közös horgolás, de tudjuk nem mindenki mozog könnyen.. sőt én kifejezetten nehezen. Nem vagyok nagy utazgatós.
Felmerült, hogyan tudnánk Miskolcon megszervezni? Cicamama/ Szilvi kapott engedélyt arra, hogy megmutassa nekünk a polipok mikéntjét. Így jöttünk össze először alig 5-en egy kávézóban. Majd miután a KORE oldalán is megjelent a következő két összejövetelünk egyre többen lettünk.
Kicsit Tündérkeresztanyásan teljesítjük a polipos kívánságokat, horgolótű formájú varázspálcáinkkal. Akinek pedig a horgolás nem erőssége, az sapit köt, vagy varrógép mellé ül.  Számos formában van lehetőség a segítségre.

Így alakult meg a mi kis közösségünk, amihez tartozik egy titkos csoport. Aki tag szeretne lenni, annak mondom,  ha részt vesz egy miskolci közös horgoláson, és látjuk benne a varázserőt, felvételt nyerhet. 😉

Nekem ez a Kedvenc kézimunka közösségem. Ez a néhány lelkes, segítőkész ember, akik két kezük aprólékos munkájával igyekeznek segíteni a korababás dolgozókat, hogy barátságosabb környezetben, picivel nagyobb esélyt kapjanak azok a csöppkék akik annyira sietnek látni ezt a világot. Akik szívüket, lelküket beletesznek minden egyes holmiba, hogy akiknek a legnagyobb szüksége van a támogatásra, azok egy kicsivel több reménysugarat lássanak.

Büszke vagyok arra, hogy megismerhettem ezeket az embereket, és, hogy ennek a közösségnek a tagja lehetek, még akkor is, ha én nem voltam érintett egyik gyerkőcömmel sem.

 

Többiek írták a témában:

https://molyolgatok.blogspot.hu/2017/04/cskm-aprilis-kedvenc-kezimunka.html

https://www.facebook.com/hallasserultlanyblogja/?hc_location=ufi

Vélemény, hozzászólás?

